Midt i glæden over at teaterlivet er genåbnet, omend med diverse corona-restriktioner, kan tilføjes fornøjelsen over at vide, at der nu kun er 69 dage til starten på Aprilfestival 2022, der afvikles 27. marts-3. april i Esbjerg Kommune.
Med deltagelse af over 100 teatre og over 150 forestillinger for børn og unge.
Planlægningen har været i gang længe. Der er fundet og opmålt egnede lokaler til de mange forestillinger til weekendfinalen i Esbjerg, arbejdet på logistikken omkring spillesteder på skoler og institutioner på hverdagene i hele kommunen.
Og der er selvfølgelig også fuld gang i selve markedsføringen af den store teaterfestival for børn og unge, hvor vinderplakaten, designet af Lærke Cecilie Overgaard Hansen, er det faste blikfang (se note).
Søren K. Kløft, der er Teatercentrums kommunikationskonsulent og i tætsamarbejde med værtskommunens pr-folk, kunne således kunne således i går melde ud, at der er gang i tryksagerne, som omfatter allehånde bannere, skilte og plakater i allehånde størrelser, foruden bogmærker, T-shirts og muleposer m.v.
Der er således sat gang i produktionen af bl.a.:
– 32 Lygtepælsbannere
– 3 Gågadebannere,
– 5 Byrumsskilte
– 208 ’Valg-plakater’
– 1 Banner til Hovedbibliotekets facade
– 2 Kæmpebannere til Tobakkens facade (festivalens centrum)
– 35 Beach-bannere
– 1000 Festivalplakater i hhv. A3- og A2-format
– 3000 Bogmærker (uddeles allerede nu fra Hovedbiblioteket)
– 350 T-shirts
– 500 Muleposer
– Ebannere til hhv. bypyloner og kommunens info-skærme
– Clear Channel-kampagne til buslæskure i hele kommunen (inkl. Varde, Ribe og Bramming)
– Plakatudstilling til ophængning på Biblioteket og i Musikhuset
(Billedet: Et lille mix fra det store udvalg af tryksager mv.: Pylon, banner, mulepose, beachbanner og bogmærke)