Af

20. februar 2013

Ang. Skrumpen: Fnis og en masse skøre og præcise overraskelser

Marianne Suhr Cameo kommenterer Det Ny Familieteaters forestilling, 'Skrumpen fra det ydre rum', der netop er blevet anmeldt her på portalen:

Jeg har lige lyst til at knytte nogle få kommentarer til denne forestilling.

Jeg var så heldig at have mulighed for at se denne forestilling i min vinterferie. De briller, jeg ser denne her forestilling med, er som mangeårig folkeskolelærer i indskoling og mellemtrin, hvor teaterdelen altid har fyldt meget. Det skæve, det skøre, det uventede…alt dette har jeg altid set som en stor force i at rykke lidt ved børns opfattelse af, hvordan verden ser ud.

Det synes jeg især denne forestilling er spækfyldt med, samtidig med, at budskabet kommer så dejligt klart igennem til sidst. Gustav ved det ikke helt, men bliver til sidst klar over, at det, der får det hele til at hænge sammen, det er kærligheden.

Ingen er i tvivl: kærligheden sejrer. Men før Gustav kommer dertil, skal han lige igennem nogle – synes han – slemme ting med den der Skumpen.

Faktisk en slags klassisk eventyr.

Dejlig forestilling. Det eneste, der ærgrede mig, er, at mine egne børn ikke var med.

Marianne Suhr Cameo er folkeskolelærer

Flere debatindlæg

20.2.2025: Lotte Faarup glæder sig over, at børne- ungdomsbranchen med diverse aktioner har formålet at formulere en fælles kritik af de ting, der sker i tiden
21.1.2025: Dorthe Bébe kommenterer med sit indlæg baggrunden for Teateravisens lukning, der bl.a. er baseret på besparelser og Teatercentrums nye kommunikationsstrategi.
19.1.2025: Søren Ovesen spørger i forbindelse med Teateravisens lukning og festivalproblematikken, om Teatercentrums ledelse egentlig kender deres besøgelsestid.

Seneste debatindlæg

Seneste debatindlæg

20.2.2025: Lotte Faarup glæder sig over, at børne- ungdomsbranchen med diverse aktioner har formålet at formulere en fælles kritik af de ting, der sker i tiden
21.1.2025: Dorthe Bébe kommenterer med sit indlæg baggrunden for Teateravisens lukning, der bl.a. er baseret på besparelser og Teatercentrums nye kommunikationsstrategi.
19.1.2025: Søren Ovesen spørger i forbindelse med Teateravisens lukning og festivalproblematikken, om Teatercentrums ledelse egentlig kender deres besøgelsestid.