Anmeldelser

Sikre dramatiske nedslag
Parkteatret:
'Forbindelser'
Med Roskilde Fjord som centrum skaber 'Forbindelser' som lydteater en fin kulturhistorisk oplevelses-tur.
En poetisk og virtuos symfoni af en livsfortælling
Paolo Nani Teater og Limfjordsteatret:
'Livets små mirakler'
Man letter. Bliver beruset. Imponeret. Ved at forene tegnekunst, mime og musik har Paolo Nani Teater og Limfjordsteatret skabt en funklende, ordløs teaterperle.
Klimakrise og ligestilling i Sherwood
Eventyrteatret:
'Robin Hood'
Mange ting har ændret sig i Sherwoodskoven, men helt i Eventyrteatrets ånd er Robin Hood en flot, musikalsk opsætning fyldt med talentfulde børn på scenen. Den woke modernisering af det gamle folkesagn bliver til tider for søgt og favner for bredt, men andre aspekter fungerer glimrende; Ikke mindst musikken og de onde er en fest!
Performance for sufidansende appelsiner
Angel Air:
'Aladdin'
Eventyret om den fattige dreng, der gnider lampe til rigdom, er aktuel som aldrig før.
Koks i kirken
Musikturnéteatret Elantorí:
'Sorrig og Glæde'
Teksten er for tynd og stritter, og der sker for lidt i iscenesættelsen i Musikturnéteatret Elantorís kirketeaterforestilling. Derfor bliver forestillingen ikke en fængslende øjenåbner for kirkelivets mangfoldighed.
Unge i en lind strøm
Munk & Pollner Teaterproduktion:
'Forever Young'
Dobbeltmoralen trives og bidrager stærkt til underholdningen i debatforestilling om ungdommen gennem syv årtier.
Sanselig havfruesang
Teatret Månegøgl:
'Den lille pige fra Havet'
Månegøgl mikser harmonisk musik, dukker, lys, farver og fortælling i en sød lille forestilling, som også bringer nysgerrighedspirrende, raffinerede videoanimationer på banen for de 2- til 5-årige.
Når livet flænser bevidstheden itu
29. etage:
'En dag i Paradis'
Med 'En dag i Paradis' har 29.etage stilsikkert og med professionel tæft begået et dybt foruroligende og diskussionsanimerende udtryk.
Noget af en ordbombe
Cantabile 2:
'Bombshells – sexbomber på afveje'
Cantabile 2's 'Bombshells – sexbomber på afveje' vælter som firetrins monolog under vægten af alt for mange ord. Og man må vente næsten 80 minutter, før forestillingens budskab leveres i et interessant scenekunstnerisk udtryk.